طراحی دکوراسیون داخلی معماری چیست؟

کاربر گرامی ،‌توجه داشته باشید ، مقالات موجود در وبسایت ، از بستر اینترنت و جستجو در سایت های اینترنتی ( بصورت خودکار) جمع آوری شده اند، لذا لطفا جهت یافتن منابع اصلی انتشار دهنده از موتورهای جستجو کمک بگیرید.


دوره آموزش طراحی دکوراسیون

معمار چیست ؟

معماری داخلی ایجاد کردن یک فضاست. فضایی که در عین حال زیبا و خاطره انگیز می باشد. در واقع طراح با یافتن اصول فنی و تخصصی معماری داخلی با حس زیبایی شناسی، محیطی را طراحی می کند که نشان دهنده هویت، نیاز، درک و خواسته های مخاطب است.

خرید دوره طراحی دکوراسیون داخلی در معماری 

معماری داخلی چیست؟

یک حرفه یا یک هنر است و حلقه پیوسته میان معماری و طراحی داخلی می باشد. این رشته همانند معماری با ساختمان و اجزا و عناصر سازنده آن رابطه دارد و از طرفی مانند طراحی داخلی بر فضاهای داخلی تاکید می کند. معماری داخلی ارتباط مستقیم با ویژگی های، روحی و روانی انسان قرار دارد. معماری داخلی طیف گوناگونی از عناصر و مولف های از قبیل فرم، رنگ، بافت، کف، سقف، دیوار، عناصر کارکردی و تزیینی و مبلمان را در برمی گیرد.
 

معماری-داخلی-چیست

 
نورپردازی چیست ؟

تاثیر نور بر سلامت انسان از قبل آشکار شده است حتی کسب و کارهای مختلف بر این باورند که نور پردازی مناسب در محیط کار بر سلامت انسان ها تاثیر باورنکردنی دارد.  نور تاثیر مستقیم بر روح و روان انسان دارد.  نور محیط نیز از جمله مواردی است که مورد توجه قرار می گیرد. در واقع با نور محیط می توان عامل ایجاد احساسات گوناگونی همچون آرامش، شادی، افسردگی و دیگر گزینه ها باشد.  با یک و یا ترکیبی از چند نورپردازی مصنوعی هدفمند می توان قسمت هایی از یک شی را برجسته و دیگر نقاط را فرو رفته نشان داد.

نور در تغییر ساختار ظاهری اشیا به لحاظ  دیداری موثر است. تغییر شرایط ظاهری یک محیط و ویژگی های معماری می تواند نقش موثری داشته باشد.

تغییر وسعت محیط :

به وسیله نور می توان فضا را بزرگ تر و یا کوچک تر نمایش داد. برای این منظور کافی است نور پردازی ها بر روی دیوار و کنار محیط انجام شود. اطراف محیط روشن تر از مرکز شده و بزرگ تر نشان داده می شود.

تاثیر رنگ در دکوراسیون : 

در تاثیر رنگ در دکوراسیون ، رنگ یکی از جذاب ترین جنبه های دکوراسیون است. طراحان داخلی امروزه هر رنگی را در دکوراسیون منزل به کار می برند. در گذشته کاربرد رنگ ها در دکوراسیون رعایت می شد، اما امروز انتخاب رنگ برای دکوراسیون یک خانه مشکل تر شده. رنگ برای پوشش دیوارها اولین گام برای طراحی رنگی دلخواه برای دکوراسیون هر اتاق است. استفاده از چرخه رنگ، فرایندی مطمئن برای پیدا کردن رنگ متناسب با رنگ مورد نظر است.

 
فروشگاه ها و رستوران ها نیز معماری و دکوراسیون داخلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا یک فضای دلپذیر و جالب برای مشتریان است. چون می تواند فروش فروشگاه یا رستوران را افزایش دهد و کارمندان را به بالاترین راندمان برساند.

هدف معماری داخلی، بهبود عملکرد فیزیکی و روانی فضا برای راحت سازی زندگی در آن محیط می باشد. فضای معماری بدون معمار داخلی اصلا قابل استفاده نیست و یا در صورت قابل استفاده بودن، کارآیی لازم و بهینه را نخواهد داشت. طراحی داخلی به ما می آموزد در یک مکان کوچک چطور و با چه وسایلی باید زندگی کنیم.

سبک های شناسی دکوراسیون داخلی (Stylistics of interior design) 

در سبک شناسی دکوراسیون داخلی ، سبک ایران دارای ویژگی است که از ارزشی ویژه برخوردار می باشد. به زبان ساده تر سبک یعنی "راه و روش" است.

1-  سبک دکوراسیون داخلی ایرانی (Iranian interior decoration style)  :

سبک دکوراسیون داخلی ایران ویژگی هایی چون طراحی مناسب، محاسبات دقیق، فرم درست پوشش، رعایت کردن مسایل فنی و علمی در ساختمان، ستون های بلند و بالاخره تزیینات گوناگون که هر یک سادگی شان به سبک دکوراسیون ایرانی شناخته می شود.

طراحی داخلی باید قابلیت برنامه ریزی و اجرای پروژه، تصمیم های عملکردی را داشته و با پیمانکار و کارفرما همکاری کند و تمام کارها بنا به نظر خود انجام شود. دانشپذیرانی که آموزش دوره طراحی دکوراسیون را در مرکز آموزش مجازی پارس می گذرانند ، قابلیت عملکرد با زیبایی را دارند و این نشان دهنده  موفقیت یک دانشپذیر طراح داخلی مرکز پارس است.

آنچه را که باید مد نظر داشت فضای داخلی از جمله محل کار، تفریح یا سکونت، قابلیت زیبا شدن را دارد.

دوره آموزش طراحی دکوراسیون از اتلاف وقت و هزینه کم می کند و در نتیجه حاصل کار را پر ثمر می سازد و دانشپذیران می توانند بعد از دریافت مدرک از پارس شغلی پردرامد (طراحی دکوراسیون) داشته باشند.

آموزش طراحی دکوراسیون داخلی در معماری 
 

سبک-های-شناسی-دکوراسیون-داخلی
 

سبک دکوراسیون داخلی مینیمالیسم(Interior decoration style of minimalism) :

تاریخ سبک دکوراسیون مینیمالیسم یا ساده گرایی :

مینیمالیسم (Minimalism)  یک مکتب هنری است. مانند مالویچ با اثر "سفید روی سفید" تجربیات هنرمندان روسیه در دهه 1950 و 1960 بر هنرمندان اروپا و آمریکا مانند مجموعه تابلوهای تماما سفید رابرت راشنبرگ  جوان و کارهای تک رنگ ایوکلین ، و سری آکروم پیرو مانتزونی  اثر گذار بود. به نوعی دیگر بر کارهای مین کارهای روی مس رابرت ریمن  و آثار اگنس مارتین که ترکیب شیارهای نامحسوس روی زمینه تک رنگ بود تاثیر گذاشت.

ساده گرایی شکل های مختلفی از طراحی و هنر، به ویژه در هنرهای تجسمی و موسیقی استفاده می شود. ساده گرایی پس از جنگ جهانی دوم در هنر غرب به وجود آمد و بیشتر از سوی هنرمندان هنرهای تجسمی آمریکایی در اواخر دهه 1960 و اوایل دهه 1970 میلادی، گسترش پیدا کرد. کاربرد موارد آسان و اغلب صنعتی که به شکلی هندسی و بسیار ساده شده قرار گرفته باشند، می توان به کیفیت ناب رنگ، فرم، فضا دست یافت.

-    سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک (Classic interior decoration style) :

سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک توسعه یافته ، با جزئیات و ریز کاری های فراوان که در ساختار مبلمان و وسایل و غیره.... یافت می شود.

-    سبک داخلی روستیک (Interior style of the Rostic) :

سبک داخلی روستیک در فضاهای ویلایی کاربرد دارد. دارای اجزایی ناصاف و کمی زمخت است. این سبک در خانه های ویلایی و روستایی پیدا می شود.

-    سبک دکوراسیون داخلی مراکشی  ( Moroccan interior decoration style)

طراحی داخلی این سبک دکوراسیون داخلی معروف به سبک عجیب است. عناصر آن فرش، کاشی، ظروف رنگی و .... است. رنگ های مورد مصرف آبی فیروزه ای و کبود، سفید و سبز هستند.

-    سبک دکوراسیون داخلی روکوکو (Interior decoration style of Rococo) 

این سبک مانند دکوراسیون داخلی باروک تجلی است. با این تفاوت که میزان آراستگی ها در آن کمتر شده و بیشتر از رنگ های روشن استفاده می شود.

عواملی که در طراحی دکوراسیون دخیل هستند:

1-    افراد :

افراد از عوامل ضروری در طراحی خانه به شمار می رود  برای همین منظور داشتن سلیقه مجموعه اعضای خانواده مهم است.

نقشه :

کشیدن نقشه یکی از ضروری ترین امر طراحی می باشد. با در نظر گرفتن شکل فضا و پیاده سازی نقشه برای ساختمان نو و چه در تغییر یک دکور منزل طراحی نقشه نیز دخیل است.

نور :

ضمن طراحی نقشه ، مناطقی که از آنجا نور طبیعی به داخل تابیده می شود و ناحیه های بی نور ، همچنین تعداد چراغ های سقفی با معیین کردن محل دقیق آن ها لازم است مشخص گردد. محاسبه منطقه ای که نیاز به نور بیشتری برای مطالعه دارند از همیت زیادی برخوردار است.

نکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی باید دقت لازم در طراحی به کار برده شود :

-    روی یک دیوار تمرکز کنید

یکی از دیوارهای خانه انتخاب گردد و آن را با کاغذ دیواری یا رنگی متفاوت کنید تا بیشتر به چشم آید و بیشتر در دید باشد.

-    مد دنبال شود ولی افراط نکنید

اگر در دکوراسیون خانه  طرحی جدیدا مد شد و خوشتان آمد آن را پیاده سازی کنید ولی افراط نکنید به عنوان مثال اگر از مبل های گلدار خوشتان آمد، به جای عوض کردن کلیه مبل ها ، بالشتک های مبل را گلدار کنید.

نکاتی که در طراحی دکوراسیون داخلی منزل نباید استفاده شود:

-    اتاق های محل کار یا خانه را به یک شکل نکنیم  هر فضا از خانه یا کار باید شخصیت خاص خود را داشته باشد بنابراین سعی شود فضاهای مختلف شبیه هم تزیین نشوند.

-    تعادل نقش مهمی در دکوراسیون خانه دارد. استفاده از چیزی که به آن علاقه دارید زیاده روی نکنید.

به این معنا که اگر عاشق یک طرح خاصی هستید آن را در تمام محیط خانه استفاده نکنید. به این دلیل که شیک بودن دکوراسیون را از محیط می گیرد.

مدرک طراحی دکوراسیون داخلی در معماری 
 

سبک-دکوراسیون-داخلی-مینیمالیسم

برچسب ها : انتشار دهنده:
۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.